- 글번호
- 871031
2024학년도 1학기 추가 등록 및 휴,복학 신청 기간 안내 [ Guidelines for Additional Registration and Leave of Absence/Return to School Application Period for the 2024 Spring Semester]
- 작성일
- 2024.02.27
- 수정일
- 2024.02.27
- 작성자
- 글로벌비즈니스학전공
- 조회수
- 713
1. 등록금 납부 기간 : 2024. 3. 12.(화) ~ 3. 14.(목) 16:00까지 [3일간]
➣ 2024. 1학기 수업연한 초과자도 위 기간 내에 등록금 납부
2. 납입금 납부장소 : 광주, 농협, 국민, 신한은행 전국지점
➣ 고지서 상의 가상계좌 입금, 광주은행 신용카드 납부 가능
3. 휴‧복학 신청 : 전남대포털➝로그인➝교육지원➝내학사행정➝학적➝휴·복학신청
◇ 복학 신청 기간 ◾ 조기복학 : 2024. 2. 23.(금) ~ 3. 1.(금) ※ 추가 조기복학자는 등록금고지서를 추가등록기간에 포털에서 출력하여 사용할 것 ※ 추가 조기복학자가 수강신청하지 않았을 경우 수강 신청 정정기간(3. 4. ~ 3. 8.) 내에 꼭 수강 신청할 것 ◾ 일반복학 : 2024. 2. 23.(금) ~ 3. 8.(금) ◇ 휴학 신청 기간 ◾ 일반휴학(미등록) : 2024. 3. 12.(화) ~ 3. 14.(목) ◾ 일반휴학(등록) : 2024. 2. 20.(화) ~ 수업일수 1/2선인 4월 25일(목) 까지 신청가능 ◾ 휴학 연장 : 2024. 3. 12.(화) ~ 3. 14.(목) * 2024. 2. 29일까지 휴학만료인자가 휴학을 연장할 경우 * 군휴학자가 휴학 연장할 경우에는 위 복학신청기간에 군복학하고 일반휴학 재신청 |
4. 유의사항
가. 이번 등록기간에 등록하지 못할 학생은 미등록 휴학(휴학종류: 일반휴학)을 신청하시기 바랍니다.
나. 휴학기간이 만료된 학생 중 복학 신청을 하지 않은 학생은 이번 추가 복학 기간에 복학을 신청하시기 바랍니다.
나. 납입고지서는 각 가정에 우편 발송되지 않으니 우리 대학교 홈페이지 또는 전남대포털(포털-로그인-교육지원-내학사행정-등록-등록금고지서출력)에서 출력하여 납부하시기 바랍니다.〔등록금 고지서 확인은 '24. 3. 12.(화)부터 가능〕
다. 2024. 1학기 정부보증 학자금 대출등록을 원하는 학생은 한국장학재단 대출 승인후 상기 등록기간내에 지급 실행 요청하여 등록금이 납부될 수 있도록 조치하시기 바랍니다.
[English]
- Tuition Payment Period: March 12th (Tuesday) to March 14th (Thursday) until 16:00 [3 days]
➣ Even those exceeding the duration of the 2024 Spring Semester can pay tuition within the specified period.
- Payment Locations: Nationwide branches of Gwangju Bank, NongHyup Bank, Kookmin Bank, Shinhan Bank
➣ Payment via virtual account on the invoice, credit card payment at Gwangju Bank is possible.
- Application for Leave of Absence or Return to School: Chonnam National University Portal ➝ Login ➝ Educational Support ➝ Academic Administration ➝ Enrollment ➝ Application for Leave of Absence or Return to School
◇ Return to School Application Period
◾ Early Return to School: February 23rd (Friday) to March 1st (Friday)
※ Additional early returnees should print the tuition invoice from the portal for use during the additional registration period.
※ Additional early returnees who have not registered for courses must register for courses during the course adjustment period (March 4th to March 8th).
◾ General Return to School: February 23rd (Friday) to March 8th (Friday)
◇ Leave of Absence Application Period
◾ General Leave of Absence (Unregistered): March 12th (Tuesday) to March 14th (Thursday)
◾ General Leave of Absence (Registered): February 20th (Tuesday) to April 25th (Thursday), which is half the number of class days
◾ Leave of Absence Extension: March 12th (Tuesday) to March 14th (Thursday)
-
If the leave of absence expires by February 29, 2024, and the student wishes to extend the leave, they must apply for an extension.
- Notes:
a. Students who cannot register during this registration period are requested to apply for unregistered leave of absence (type of leave of absence: general leave of absence).
b. Among students whose leave of absence period has expired, those who have not applied for return to school are requested to apply for return to school during this additional return to school period.
c. Payment invoices will not be sent by mail to each household, so please print and pay via our university's website or Chonnam National University Portal (Portal-Login-Educational Support-Academic Administration-Registration-Tuition Invoice Printing). [Tuition invoice confirmation is possible from March 12th (Tuesday) onwards]
- 첨부파일
- 첨부파일이(가) 없습니다.