- 글번호
- 917526
2024학년도 후기(2025년 8월) 학부 졸업(수료) 예비사정 실시 안내 Preliminary Graduation Assessment for Undergraduate Students – August 2025
- 작성일
- 2025.05.21
- 수정일
- 2025.05.21
- 작성자
- 글로벌비즈니스학전공
- 조회수
- 9
□ 2024학년도 후기(2025년 8월) 학부 졸업(수료) 예비사정 실시 안내 □
2024학년도 후기(2025년 8월) 학부 졸업(수료) 예비사정을 다음과 같이 실시하니, 해당 학생은 졸업예비사정 기간 내에
아래 사항을 확인하여 학과 사무실로 관련 서류를 제출하시기 바랍니다.
1. 기간: 2025. 5. 7.(수) ~ 5. 23.(금) [소속 학과마다 마감일이 다를 수 있으므로 학과에 확인하시기 바랍니다]
2. 대상자: 2024학년도 후기(2025년 8월) 학부 졸업(수료) 예정자
3. 졸업(수료)예비사정 내역
가. 교과구분 정정: 본인 적용 교육과정과 성적표 상 교과구분이 상이한 경우 교과목에 따라 주전공, 부전공, 복수전공
학과로 각각 신청 (예: 제2전공 필수과목으로 변경하고자 하는 경우 제2전공 학과에 신청서 제출)
나. 조기졸업희망원: 주전공 학과에 제출(조기졸업 요건을 갖출 것으로 예상되는 대상자 중 희망자에 한함)
다. 부전공 및 복수전공 취소원: 부/복수전공 학과에 각각 제출(희망자에 한함)
라. 부전공 신청서: 복수전공 취소자 중 부전공을 희망하는 경우 학과에 신청서 제출
(부전공 학과에 최종 선발되어 졸업이 가능한 자에 한함)
※ 교과구분정정 신청서를 함께 제출(복수전공 취소 후 부전공으로 신청하는 경우)
마. 졸업자격인정기준(전공/컴퓨터/외국어영역) 관련 증빙자료를 학과에 제출(기 수료자, 기 수료유보자 포함)
4. 기타
가. 관련 서류 미제출로 인하여 졸업예정자에서 제외될 경우 2025년 8월 졸업이 불가능할 수 있습니다.
나. 졸업대상 학생들은 포털에 로그인하여 '미리해본 졸업사정'을 통해 본인의 졸업가능 여부를 확인하고,
부족부분이나 문의사항이 있을 경우 반드시 소속 학과나 학사과(T.062-530-1057)로 문의하시기 바랍니다.
※ 미리해본 졸업사정의 경우 교육과정 적용년도 상이 등으로 인해 실제 결과와 차이가 있을 수 있으므로,
유의사항을 숙지하시고 해당 페이지를 확인하시기 바랍니다.
□ Notice on Preliminary Graduation Assessment for Undergraduate Students – August 2025 (2024 Academic Year, Fall Semester) □
The preliminary graduation assessment for undergraduate students expected to graduate or complete their studies in August 2025 (2024 academic year, fall semester) will be conducted as follows. Students who fall under this category must check the details below and submit the required documents to their department office within the designated period.
1. Period:
May 7 (Wed) – May 23 (Fri), 2025
(*Please note that the deadline may vary depending on the department. Check with your department for the exact deadline.)
2. Eligibility:
Students expected to graduate or complete their studies in August 2025 (Fall Semester, 2024 Academic Year)
3. Items for Preliminary Graduation Assessment:
a. Course Classification Correction:
If there is a discrepancy between your academic transcript and the curriculum applied to you, submit a request to the relevant department (major, minor, or double major) depending on the course.
(e.g., If you wish to reclassify a course as a required subject for your second major, submit the application to your second major department.)
b. Early Graduation Request:
Submit the request to your major department (only for students expected to meet the requirements for early graduation and who wish to apply).
c. Minor and Double Major Cancellation Form:
Submit the form to each respective department (only for students who wish to cancel their minor/double major).
d. Minor Application:
Students who wish to apply for a minor after cancelling their double major must submit an application to the desired minor department.
(Only students who are selected by the minor department and are eligible for graduation may apply.)
※ A course classification correction form must also be submitted in cases where students switch from a double major to a minor.
e. Submission of Supporting Documents for Graduation Requirements (Major/Computer/Foreign Language):
Submit relevant documents to your department. (Including students who have already completed their coursework or those who have deferred completion.)
4. Additional Notes:
a. If you are excluded from the list of expected graduates due to failure to submit the required documents, you may not be eligible for graduation in August 2025.
b. Students expected to graduate should log in to the school portal and use the "Preliminary Graduation Assessment" feature to check their graduation status. If there are any deficiencies or questions, be sure to consult with your department or the Academic Affairs Office (Tel. 062-530-1057).
※ Please note that the "Preliminary Graduation Assessment" result may differ from the actual outcome due to differences in curriculum application years. Make sure to read the instructions carefully when using the page.